Infiltrace

Infiltrace je typ útoku, který slouží ke zjištění citlivých informací o cíli. Zpravidla se vyplatí hráče infiltrovat, než se mu útočník pokusí dobýt expanzi. Informace k dobyvačným útokům lze najít na této stránce.

Základní aspekty infiltračního útoku

  • U infiltrace je možné dosáhnout až dvou úspěšných útoků a hráč má k tomu pět pokusů
    • Jak hráč dosáhne druhé úspěšné infiltrace, ztrácí i možnost dalších neúspěšných pokusů, pokud je ještě měl k dispozici.
    • Počet infiltrací se resetuje o přepočtu.
    • Po úspěšné infiltraci musí hráč čekat 15 minut na další infiltrační útok (i přes přepočet).
    • bonusy vedení ani neovlivňují množství neúspěšných infiltrací
  • Infiltrační protekce je pevně stanovena na 12 hodin. Počet expanzí tuto protekci neovlivňuje.
  • Minimální síla útoku je 50.
  • Útočník může útočit pouze na silnější nebo sobě rovné. Tj. útočník nesmí mít více než dvojnásobek expanzí cíle
    • Zaokrouhluje se nahoru.
    • Příklad: Hráč s pěti expanzemi smí infiltrovat hráče se třemi a více expanzemi, ale na slabší cíle už nemůže.
  • Cíl infiltrace se nemusí nacházet na stejné planetě jako útočník.

Průběh infiltrace a její druhy

Útočníkova celková síla v infiltračních jednotkách musí být vyšší jak obranná síla protivníka (opět pouze v infiltračních jednotkách). Pokud útočník prorazí, bude si moci vybrat jaký typ akce se má provést (jaké informace zjistit) a na kterých expanzích:

A) složení armády protivníka a stav průběhu výzkumu upgradů a spec. schopností
  * obsahuje i informace o tom, kolik útočných jednotek potřebuje hráč k útoku (započítává pouze počet jednotek a upgrady obou hráčů) 
  * tento druh infiltrace je nejvýhodnějším druhem infiltrace z hlediska útočných bonusů za infiltraci
B) zjištění stavu surovin ve skladu protivníka 
  * zjišťuje stav surovin, které má jednotlivec na loginu 
  * obsahuje i informace o výnosu surovin z předchozího přepočtu a aktuální nastavení daní a odvodů na projekt 
C) zjištění stavu surovin na všech expanzích 
  * zobrazí, kolik zbývá surovin na všech nepřítelových expanzích 
  * zobrazí i množství peonů, které má hráč na expanzích 
  * nezobrazuje, jaké budovy stojí na expanzích 
  * nezobrazuje množství obranných budov, které se nacházejí na expanzích 
  * nevyčerpatelné expanze a expanze s Chrámem Xel'Naga se zobrazují jako prázdné expanze 
D) zjištění budov na vybraných expanzích 
  * hodí se při ničení rozestavěných výzkumech nepřítele, tj. upgrady a spec. schopnosti
  * hodí se při ničení projektu znepřáteleného národa 
  * hráč si vybírá maximálně 3 expanze 
  * pokud háč má vyzkoumaný příslušný upgrade, může si vybrat více expanzí 

Tajná infiltrace

Jestliže hráč, kterého infiltrujeme, nemá žádnou infiltrační jednotku, je celý proces vyhodnocen jako tzv. tajná infiltrace.

  • tajná infiltrace se objeví jen ve výpisu útoků hráče, co infiltraci provedl
    • tj. tajná infiltrace není zmíněná ve výpisech útoků hráče, co byl infiltrován –> infiltrovaný hráč tedy ani nezjistí, že byl infiltrován
    • tj. tajná infiltrace není zmíněná ve výpisech hráčských činů
  • tajné infiltrace lze v praxi provozovat i proti národu, se kterým má národ hráče mírovou dohodu, protože fakticky nikdo nikdy nic nezjistí
    • Pozor však, má-li hráč 6 síly či více! To může znamenat, že má alespoň jednu infiltrační jednotku. Infiltrace takového cíle pak nemusí být tajná a zbytečně vyvolá mezinárodní krizi.

Útočné bonusy za infiltraci

Před konvenčním útokem se hodí nepřítele nejdříve prozkoumat, tedy infiltrovat. Podle výsledku infiltrace pak útočník dostává bonus do následujícího útoku na vybraný cíl.

  • úspěšná infiltrace stavu armády cíle = +5%
  • úspěšná infiltrace cíle, ale jiné info než stav armády = 0%
  • neúspěšná infiltrace cíle = 0%
  • žádná infiltrace cíle = -10%
 
infiltrace.txt · Poslední úprava: 16.12.2013 11:47 (upraveno mimo DokuWiki)
 
Recent changes RSS feed Donate Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki