Bhekar Ro - Strategicky významná planeta

Bhekar Ro je jedna z mnoha planet v univerzu. Narozdíl od Charu, Shakurasu apod není domovskou planetou, tedy takovou, kterou má národ jistou. Národ si ji musí vybojovat. Záleží na každém vůdci, zda diplomatickou nebo krvavou cestou. Díky tomu ale skrývá mnohem zajímavější výhody. Výhody se odvíjejí od toho, jak dlouho národ planetu vlastní - tedy stihne tuto planetu prozkoumat.

Získání planety

Planeta se může nacházet ve dvou fázích. Protekční a Útočné. Protekční fáze trvá 7 dní a Útočná fáze 3 dny. Během prvních pěti dní je planeta neutrální a nachází se v protekční fázi. Pak následuje první útočná fáze a následně se fáze střídají podle předchozích pravidel.

Během útočné fáze může každý hráč útočit na planetu stejným způsobem, jako na jiné hráče. Výsledkem úspěšného útoku ale není získání planety, určitý počet bodů pro daný národ. Národ který získa na koncí útočné fáze nejvíce bodů získa planetu Bhekar Ro do opatrovnictví.

Množství bodů, které hráč získá svým útokem je dáno podle tohoto vzorce: ( 10 / x ) . ( 5 - y ), kde x je průměrný počet hráčů za předcházející protekční fázi národa útočníka a y je počet předcházejících útoků daného hráče na Bhekar Ro v ramci jedné útočné fáze. Tímto by mělo být zajištěno, že planetu mohou získat i menší národy.

V případě, že největší počet útoků provedou 2 a více národů najednou, planeta se stane na dobu protekční fáze neutrální - benefity nevyužívá žádný národ.

Benefity planety

Nyní se dostáváme k tomu, co nám vlastně planeta přinese. Benefity planety jsou rozděleny podle toho, jak dlouho národ vlastní planetu - v kuse. To znamená, zvítězí v útočné fázi několikrát po sobě. To je zjednodušeno rozdělením planety na několik levelů. Za každé 4 dny, kdy je planeta ve vlastnictví jediného národa, stoupne level planety o 1.

V případě, že planetu získá jiný národ, level planety klesne na 1.

  • Level 1 - Hned první den, po zisku planety. Hráči daného národa mají zvýšenou produkci o 1 za každého těžícího peona (drone/probe/SCV)
  • Level 2 - Získání tohoto levelu je, vzhledem k délce protekční fáze automatické - na 3 zbývající dny. Hráči daného národa mají zvýšenou produkci o 2, za každého těžícího peona (drone/probe/SCV). Kromě toho každý hráč získá na dobu, po kterou jeho národ vlastní Bhekar Ro expanzi, která je nevyčerpatelná a nedobytná. Jediné její omezení je to, že hráč na ni nemůže postavit laboratoř (Hive, Templar Archives, Science Facility, Academy, Arbiter Tribunal).
  • Level 3 - Zde již nastává problém. Standardní cestou již není možno tohoto a vyššího levelu dosáhnout. Zde se již musí projevit sílá a odhodlání národa. Na tomto levelu získávají členové národa následující bonusy - zvýšení produkce o 3 za každého těžícího peona (drone/probe/SCV), bonusová expanze (viz level 2), zisk třetiny automatického odvodu na projekt všech ostatních národů.
  • Level 4 - benefity předchozích levelů stále platí a navíc národ získává možnost zkoumat speciální upgrady (viz níže)
  • Level 5 - jediná změna tohoto levelu je, že národ získává polovinu automatického odvodu na projekt všech ostatních národů.
  • V případě, že by měla planeta stoupnout na level 6, místo toho získá národ 5000 minerálů a 1000 vespenu do právě rozestavěného miniprojektu.

Manipulace s planetou

V případě, že národ vlastní planetu, nemusí během útočné fáze pouze nečinně přihlížet útokům, ale může se také pokusit něco udělat pro snížení šancí ztráty planety. Hráč, který má dostatečná práva pro manipulaci s planetou s ní může zacházet a to těmito způsoby (tyto akce lze provádět pouze v protekční fázi):

Nakupování obrany

Je možno nakupovat obranné jednotky, které budou planetu chránit. Nakupovat lze pouze obranné jednotky a to tak, že jejich cenu, která je uvedena v minerálech, je nutno zaplatit vespenem. Tímto vznikne na planetě nějaká síla, kterou je nutno každým hráčem ostatních národů prorazit. Tato síla ovšem neplatí pro národ, který planetu aktuálně vlastní.

Síla ovšem nevydrží věčně a proto každý přepočet mizí. To znamená, že se snízí o 20% při každém přepočtu během útočné fáze.

Nakupování protekce

Národ si také může na určitou dobu prodloužit protekční fázi a tím pracovat na zisku vyššího levelu planety. Nákup má ovšem jeden háček. Protekce může být zakoupena pouze jedenkrát mezi dvěma útočnými fázemi. To znamená, že celá bonusová protekce musí být zakoupena najednou.

Každý den protekce stojí 7000 minerálů a 650 vespenu.

Snižování levelu planety

Nakupování protekce není jediným způsobem, jak prodloužit délku protekční fáze. Národ se také může rozhodnout, že prodá jeden level planety a tím získá bonusové 2 dny protekce.

Bonusové upgrady

Národ, který dosáhne čtvrtého levelu planety, může zkoumat speciální upgrady, které jsou normálně nedostupné. Zde je seznam těchto upgradů.

Upgrade ceny kouzel

  1. úroveň : -10, 1000 minerálů, 150 vespenu, 2 body
  2. úroveň : -13, 1600 minerálů, 420 vespenu, 3 body
  3. úroveň : -19, 4100 minerálů, 800 vespenu, 4 body

Upgrade slevní každé sesílané kouzlo o daný počet bodů energie


  • - Protoss - Khaydarinino jádro (Khaydarin Core)
  • - Terranská konfederace - Titanový reaktor (Titan Reactor)
  • - Synové Korhalu - Titanový reaktor (Titan Reactor)
  • - Zerg - Meióza gamet (Gamete meiosis)
  • - Temní Templaři - Argusový šperk (Argus Jewel)

Upgrade efektivní těžby

  1. úroveň : 10/5, 900 minerálů, 120 vespenu, 1 body
  2. úroveň : 30/10, 1450 minerálů, 320 vespenu, 2 body
  3. úroveň : 60/20, 3850 minerálů, 750 vespenu, 3 body

Ztráta minerálů z expanze při těžbě je o 10/30/60 minerálů menší a o 5/10/20 vespenu menší. Upgrade se aplikuje pouze na expanzi, na které těží danou surovinu alespoň jeden peon (drone/probe/SCV).


  • - Protoss
  • - Terranská konfederace
  • - Synové Korhalu
  • - Zerg
  • - Temní Templaři

Upgrade morálky

  1. úroveň : +1, 1650 minerálů, 300 vespenu, 2 body

Upgrade přidá k modifikátoru morálky při úspěšném útoku 1 bod, což povede k většímu zisku morálky samotné


  • - Protoss - Sdílení vítězných nálad (Winning mood sharing)
  • - Terranská konfederace - Propaganda (Propagandism)
  • - Synové Korhalu - Propaganda (Propagandism)
  • - Zerg - Nový cerebrat (New cerebrate)
  • - Temní Templaři - Odhodlání (Determination)

Název planety byl inspirován knihou Starcraft: Shadows of the Xel'Naga.

 
planeta_bhekar_ro.txt · Poslední úprava: 07.05.2013 20:25 (upraveno mimo DokuWiki)
 
Recent changes RSS feed Donate Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki