Speciální schopnosti

V předloze mají některé jednotky tzv. body energie. To jim umožňuje používat speciální schopnosti. Ve hře je tato možnost implementována trochu jiným způsobem. Každopádně je to první věc, která se snaží diferencovat národy.

Energie

Na začátku hry má každý hráč 25 bodů energie. Další energi Pravděpodobnost je nastavena na 30% každý přepočet pro každého hráče. Počet se pohybuje mezi 10 - 20 bodů energie. Maximální množství energie, které může hráč mít v jednu chvíli je 200 bodů energie.

Energii také přidávají Chrámy Xel'Naga. Zisk energie dále upravuje miniprojekt Energie.

Výzkum

Před použitím speciálních schopností je nutno je vyzkoumat. Každý národ disponuje třemi takovými, ale hráč může během věku vyzkoumat pouze 2 schopnosti. Proto je třeba koordinace a trocha uvažování.

Výzkum probíhá podobným způsobem jako výzkum upgradů. Rozdíl je v tom, že cena není dána speciální schopností, která je zkoumána, ale pořadím, ve kterém je zkoumána.

  • 1. speciální schopnost: zdarma, vyzkoumána hned od začátku
  • 2. speciální schopnost: 800 minerálů a 300 vespenu / 4 přepočty
  • 3. speciální schopnost: 2400 minerálů a 800 vespenu / 6 přepočtů

Suroviny jsou odečítány po částech každý přepočet.

K samotnému výzkumu je, stejně jako k výzkumu upgradů, potřeba postavit příslušnou budovu.

V případě, že je zničena/prodána poslední budova na výzkumu speciální schopnosti, výzkum se ukončí a investované suroviny propadnou.

Pozor: Zvýšením počtu budov nelze zvýšit rychlost vývoje speciálních schopnost - výzkumu bude vždy trvat 4 nebo 6 přepočtů.

Seznam schopností

Terran Dominion

Propagantism (vyzkoumáno)

  • Energie: 15
  • Trvání: příští útok (nehledě na úspěšnost)
  • Efekt: pozitivní
  • Stackování: ne
  • Zvýší modifikátor morálky o 2 na příští útok.
  • Fakticky to znamená, že by člověk pod tímto efektem měl získat při příštím útoku o 1% morálky více.

Sniper Round

  • Energie: 40
  • Trvání: první spec. schopnost
  • Efekt: pozitivní
  • Stackování: ne
  • Pokud na hráče pod tímto efektem sešle nepřítel spec. schopnost, stojí ho o 35 energie více.
  • Pokud sesilatel nemá energii navíc, nedojde k seslání specky.

Tactical Nuke

  • Energie: 30
  • Trvání: okamžitý
  • Efekt: negativní
  • Stackování: ano
  • Prodá 50 jednotek. V pořadí vyvolané-útočná-obranná-infiltrační.
  • Vyvolané jednotky nedají obránci žádné peníze, prostě zmizí.

Raynor's Raiders

MULE (vyzkoumáno)

  • Energie: 20
  • Trvání: 1 přepočet
  • Efekt: pozitivní
  • Stackování: ano
  • Přidá +3 do produkce všem peonům na jeden přepočet.
  • Vytěžené suroviny jdou přímo hráči, nejdou ani do daní ani do projektu.

Auto Turret

  • Energie: 30
  • Trvání: 3 přepočty
  • Efekt: negativní, na expanzi
  • Stackování: ano
  • Na expanzi zemře každým přepočtem až 5/3 peonů.

Siege Mode

  • Energie: 20
  • Trvání: 24 hodin
  • Efekt: negativní
  • Stackování: ano
  • Nepřítel ztratí 5% morálky na 24h.

Confederate Resistance

G-4 Cluster Bomb (vyzkoumáno)

  • Energie: 25
  • Trvání: okamžitě
  • Efekt: negativní
  • Stackování: ano
  • Budova ztratí 300hp a zabije až 8/0 peonů.
  • Pokud nepřítel nemá ani jednu infiltrační jednotku, je seslání této specky tajné.

Defensive Matrix

  • Energie: 25
  • Trvání: 12 hodin
  • Efekt: pozitivní
  • Stackování: ne
  • Vytvoří automatickou obranu o hodnotě 25% celkové obrany hráče na příštích 12 hodin.
  • Automatická obrana se počítá v době použití spec. schopnosti, po dobu trvání efektu se obrana nesnižuje.
  • Automatická obrana funguje jako obrana Chrámu Xel'Naga, tj. se nesnižuje ani po neúspěšném útoku.

EMP Shockwave

  • Energie: 45
  • Trvání: 24 hodin
  • Efekt: negativní
  • Stackování: ano
  • Eliminuje poslední level upgradu, který vybírá sesilatel spec. schopnosti.
  • Hráč vybírá ze všech upgradů, nikoliv jen z vyzkoumaných. Může se tedy stát, že spec. schopnost nebude mít žádný efekt.

Zerg

Neural Parasite (vyzkoumáno)

  • Energie: 30
  • Trvání: 1 přepočet
  • Efekt: negativní
  • Stackování: ano
  • Zisk 20% produkce nepřítele z nejbližšího přepočtu. Nepřítel o tyto suroviny logicky přijde.
  • Stackování: Spec. schopnost krade nepříteli vždy 20% ze zbývající produkce. Efektivita spec. schopnosti se tedy snižuje.
  • Vytěžené suroviny jdou přímo hráči, nejdou ani do daní ani do projektu.

Blinding Cloud

  • Energie: 40
  • Trvání: příští obrana
  • Efekt: pozitivní
  • Stackování: ne
  • Všechny útočné jednotky budou mít sílu 3.

Spawn Broodling

  • Energie: 30
  • Trvání: okamžitý
  • Efekt: negativní
  • Stackování: ano
  • Zabije 25 jednotek a vytvoří 50 Broodlingů se statistikami 2/2. Životnost Broodlingů je 24h.
  • Jednotky zabijí v pořadí vyvolané-útočné-obranné. Infiltračky to neovlivní.

Kerrigan's Brood

Genetics (vyzkoumáno)

  • Energie: 15
  • Trvání: 1 přepočet
  • Efekt: pozitivní
  • Stackování: ne
  • Hráč získá zpět 35% surovin ze všech výzkumů (upgrady, specky, aktivní odvody na projekt), které provede o následujícím přepočtu.
  • Vrácené suroviny jdou přímo hráči, nejdou ani do daní ani do projektu.

Terran Infestation

  • Energie: 40
  • Trvání: 3 přepočty
  • Efekt: negativní, na expanzi
  • Stackování: ne
  • O každém přepočtu zabije 1/2 peony na každé expanzi.

Spawn Locusts

  • Energie: 20
  • Trvání: 4 přepočty
  • Efekt: negativní
  • Stackování: ano
  • O každém přepočtu zabije 8 obranných jednotek. Trvá 4 přepočty. Stackuje se.

Protoss

Summon Archon (vyzkoumáno)

  • Energie: 20
  • Trvání: okamžitý
  • Efekt: pozitivní
  • Stackování: ano
  • Jednoduše vytvoří 25 Archonů se statistikami 7/7

Vortex

  • Energie: 25
  • Trvání: 24 hodin
  • Efekt: negativní, na expanzi
  • Stackování: ne
  • Zmrazí expanzi na 24h. To znamená, že expanze nic nevytěží, nebude možné s ní manipulovat (nákup/prodej peonů a budov, prodej expy) a nebude možné na ní útočit.
  • Pokud má hráč na planetě všechny expanze zmražené, nemůže na té planetě útočit.

PSI Storm

  • Energie: 30
  • Trvání: okamžitý
  • Efekt: negativní
  • Stackování: ano
  • Zabije 35 jednotek. V pořadí vyvolaná-útočná-obranná-infiltračka.

Dark Templars

Warp In (vyzkoumáno)

  • Energie: 25
  • Trvání: okamžitý
  • Efekt: negativní
  • Stackování: ano
  • Budova ztratí 300hp a zabije až 8/0 peonů.
  • Pokud hráč nemá ani jednu infiltrační jednotku, je seslání této specky tajné.

Blink

  • Energie: 45
  • Trvání: 4 přepočty
  • Efekt: pozitivní
  • Stackování: ne
  • Zvýší recall o 15% na 4 přepočty.

Cloaking Field

  • Energie: 20
  • Trvání: příští útok (nehledě na úspěch)
  • Efekt: pozitivní
  • Stackování: ne
  • Přidá rabovák +2 příští útok.

Snižování ceny spec. schopností

Ceny spec. schopností nejsou definitivní. Množství energie, které je třeba k seslání spec. schopnosti, snižuje hned několik elementů. Těmi elementy jsou:

Minimální cenou spec. schopností je 5 energie.

Automatická stavba miniprojektu

  • Používáním spec. schopností se také spouští čtvrtý způsob pasivní stavby miniprojektů.
  • O pasivní stavbě miniprojektů za pomocí užívání spec. schopností se lze dočíst na této stránce.
 
specialni_schopnosti.txt · Poslední úprava: 07.10.2013 15:31 (upraveno mimo DokuWiki)
 
Recent changes RSS feed Donate Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki